Saturday, September 6, 2008

Lawatan ke Bandung


Salam semua kekawan dan rakan, handai taulan. Awal tahun ni saya merancang untuk membawa tuan-tuan dan puan-puan (kaunselor Hulu Langat) ke Bandung. Sayangnya kurang sambutan, rasanya dek tsunami eko-no-money yang melanda. Saya baru dapat harga bersama dengan penginapan. Dalam RM500.00 gitu. Termasuk tempat tinggal dan perjalanan. Namun masa beredar begitu lama, tiada siapa yang begitu ghairah untuk bertanya khabar kecuali hanya 4 orang.

Saya berpendapat, kita cancel dulu program untuk ke Unisba ini. Unisba ialah Universitas Islam Bandung. Ya, memang kita akan ke Bandung, tetapi trip pesawat langsung ke Bandung lebih tinggi ongkosnya dari ke Jakarta. Saya memilih ke Jakarta. Lagi pun tuan-tuan boleh tengok pemandangan sekitar ibu kota Jakarta yang 4 kali ganda lebih besar dari KL.

Namun semuanya kita tangguh sehingga masa mengizinkan. Semalam pun masih ada rakan yang sms bertanya kelanjutan cerita ini. Yah, begitu lah berakhirnya episod pertama ini.

Lagi pun 20 November ini saya akan ke Kota Kinabalu selama 4 hari, menginap di UMS. Dan In sya Allah bulan Januari rombongan Special Programme Alcohol and Drug Abuse (Spada) akan menjejak kaki ke Vietnam.
 

No comments:

Post a Comment