Edidik

Edidik

Inspirasi Nurani

Mensyukuri hari ini, mengikhlaskan apa yang telah berlaku.

Featured post

Versi 14

 

Blog Archive

Saturday, December 20, 2008
Jika ada satu orang penagih dalam keluarga, cukup membuat satu keluarga derita. Sang ibu akan menangis siang malam dek anaknya yang diharap menjadi seperti anak orangl ain, tetapi menjadi penagih, alangkah malunya sang ibu. Manakala sang isteri menderita naik turun mahkamah, tiada siapa yang boleh membantu memberi nafkah untuk mereka, lantaran suami tersayang kini berada di pusat. Manakala anaknya cukup menderita dan malu apabila pergi ke sekolah. Kawan-kawan akan bertanya dimana ayahmu. Pernah suatu ketika seorang murid apabila ditanya oleh gurunya, apa kerja ayah kamu? Lantas murid itu lari....sambil menangis.. Kisah ini disampaikan oleh Hafneey, Presiden Pandamai 04 Disember 2008 di USIM Pandan Indah dihadapan pemimpin masyarakat. Sekalian hadirin menangis dan cukup tersentuh bab ni.

Marasakan tersangat penting ilmu ini untuk disampaikan pada semua orang atas dasar tangungjawab sosial, maka pada 05 Disember 2008, selesai sudah siri ceramah pertama saya di Surau As-Syakirin, Bandar Sri Putra. Terima kasih pada suami Cikgu Nazatul yang melorongkan saya ke sana.

Kini saya menjelajah lagi, beberapa surau lagi sedang dalam usaha yang sama. Antara surau dan masjid dan surau yang akan saya pergi adalah ;
a. Masjid Semenyih (Besar)
b. Masjid Rinching Hilir
c. Surau Bukit Mahkota Seksyen 2 ( )
d. Masjid KUIS.
e. Surau Bukit Mahkota Seksyen 5 ( )

Dalam pada itu, saya meninjau sekolah baru Bandar Sri Putra, melihat sejauh mana perkembangan terkini. Sekolah ini yang akan beroperasi pada bulan 4 menurut jangkaan, akan memindah 600 orang murid yang beralamat di Bandar Sri Putra dan Bukit Mahkota dari SK Bangi.

Guru yang akan bertindak selaku guru Kaunseling di sekolah tersebut, ura-ura saya dengar dari Sarawak. Beliau baru berkahwin dengan cikgu Semenanjung dan akan berpindah ke sini. Namun, apa cerita terpulang kepada pihak PPD.

Sekolah Menengah Sri Putra juga dijangka akan beroperasi pada bulan 6. Kemungkinan besar akan membantu menyelesai masalah sekian murid yang bersekolah di Seksyen 4 Bandar Baru Bangi. Yang mana setakat ini menjadi masalah pengankutan yang sangat besar.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Reminder

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.
=============
26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik
==================

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Ibrah Dari Al-Quran

Al Baqarah : 72
Hendaknya seorang pencari ilmu lebih memerhatikan kandungan makna di sebalik kisah, bukan kepada para pelaku kisah

Mutiara Kata

Mutiara Kata

Nukilan Nurani

Nukilan 3


Manfaatkan persamaan dan
uruskan perbezaan
Akan terhasillah keserasian dan keindahan

Setiap kesulitan tetap akan muncul kemudahan.
Sabar menerbitkan keindahan
Kelapangan akan datang setelah kesusahan.
3@2016


Followers