Sunday, December 21, 2008

Catatan Perjalanan 21 Disember 2008


Afalam Yasiiru Fil Ardhi Fayan zuruu kaifa kaa na 'aqibatul mukazzibin. Demikian antara ayat Al-Quran yang menganjurkan kita berjalan di atas muka bumi, dengan kata lain mengembara. Saya, Cikgu Nan dan En.Zaini hari ni berjalan di sekitar Bukit Antarabangsa, nak tengok sendiri secara dekat insiden yang menimpa saudara kita di sana. Perjalanan bermula dengan memenuhi tangki dengan minyak tanpa plumbun di Hulu Klang.

Inilah jalan menuju ke Bukit Antarabangsa. Tinggi jugak bukit ni.
Nan dan Zaini dengan KAL 5052 yang dibawa dari Kedah.
Sampai sana, kami saksikan banyak lori yang sedang keluar masuk, memunggah tanah. Zaini nampaknya tak tahan. Nak balik je dia ni.
Deretan lori sedang antri menunggu giliran memasuki kawasan tanah runtuh.
Ah...tak lepas ke sana, banyak habuk. perut dah lapar ni, JOm cari makan, destinasi kami di Kedai AZ depan hotel Koperasi Polis, Chow Kit. Di sini makanan ala Kelantan la. Budu pun ada.
Fuuuuh.. dah makan, kenyang.. jom apa lagi pergi solat zuhur, sudah jam 2 ni.
Jalan lagi, kali ni ke Plaza Low Yat pula, En.Nan nak intai enset kalau ada yang lebih murah. Amboi ramai nya orang tingkat 4. Jom-jom balik....can't go like this.

Kami teruskan ke Plaza Imbi. Dapat apa yang dihajat, terus balik ke Pandan Indah. OPs. singgah jap Kedai Enpon bawah USIM Pandan Indah. Rezki toke di sini nampaknya.
Wah ternampak sesuatu. DUsh..... rupanya reward bagi sesapa yang terjumpa anjing. Sayang jugak cina ni pada anjing.
Kami masuk ke masjid Kampung Baru, wah karpet baru lagi, hari tu warna biru....aik warna kuning pulak. Sound System di Masjid ini bernilai RM150,000.00 didermakan oleh hartawan dikawasan ini.


Dalam metro hari ni, seorang budak perempuan yang baru melahirkan anaknya dalam bilik, gara-gara takut bapanya tahu dia beranak anak luar nikah, dihempap-hempap bayi tu sampai mati dan dibuang belakang rumahnya. Tengok....dunia akhir zaman, tak tau bapanya selama ini anak ke mana, berkepit dengan jantan mana. Tu lah hasilnya.

Saya ke PERSADA Sungai Besi. sempat jumpa seorang klien dan masukkan maklumat yang Puan Aisy minta. Tunggu maghrib nak bagi tazkirah.... Imam tak kasi, katanya dia bertugas malam ni. OPs silap haribulan rupanya saya datang kali ni.
 

2 comments:

  1. Baguslah jalan sampai ke tempat tragedi....boleh kongsi ilmu...

    ReplyDelete
  2. Tapi sayang, kami tak sampai hujung, kalau saya pergi sorang mungkin gagah smapai kesana,tapi bile berkawan...berat pula jadinya

    ReplyDelete