Monday, December 15, 2008

Oh Tuhan : Kisah 2 Bayi

Terkejut rasanya hati ini bila menatap akhbar KOSMO! mengenai kes pembuangan bayi yang masih lagi melanda negara walaupun dah banyak kempen dan pemantauan dibuat oleh kerajaan terhadap perkara ini...Hari ini(15 Disember 08),KOSMO! melaporkan bahawa seorang suri rumah terkejut apabila menemui seorang bayi lelaki baru lahir sedang menghisap ibu jari tangan kanannya dalam mangkuk tandas di sebuah pasar di Kampung Tradisi, Sintok pada hari kelmarin. demikian petikan dalam tranungkite.net.


Sebenarnya saya begitu ngeri pabila 2 tiga hari lepas mendapat foto dibawah ini. Ibunya mati digilis keretapi, ndak tau sebab apa, tapi anaknya tercampak keluar dan masih hidup. Di sini pengirim mengucapkan rasa HEBAT-Nya Tuhan. Maha AgungNya Dia dengan KemahuanNya.
Dan Aku menjadikan bagi Kamu pendengaran, dan mata dan hati, tetapi sedikit sahaja antara kamu yang bersyukur. As-Sajdah
 

10 comments:

  1. Salam...

    "sesungguhnya rahmat Allah meliputi sesiapa yg tulus mengabdikan diri kpd-NYA..

    nikmat-NYA utk disyukuri, bukan diingkari..

    -bayi yg dibuang itu, biarpun tdk diketahui asal usulnya, berhak hidup spt insan lain.
    alangkah kejinya 'si pembuang' itu..

    -bayi yg ibunya 'pergi selama2' itu, smga mjadi anak yg soleh..

    (*tersentuh tatkala mbaca entri anta syeikh..)

    ReplyDelete
  2. saalm ziarah...dahsyat yer dunia sekarang ni

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas masukan saudara semua, begini lah dunia akhir zaman yang kita diami ini.

    ReplyDelete
  4. Mmg ngeri....tapi itulah kuasa Allah

    ReplyDelete
  5. Mmg ngeri..tapi itulah kekuasaan Allah

    ReplyDelete
  6. Apehal laaa buang-buang anak ni.. Ingat senang ke nak dapat anak!!!!!! grrrrr... ((marah))

    ReplyDelete
  7. saya sokong norainiamran, anak bukan benda yang boleh dibuat macam kek,Dr Fadhilah Kamsah sendiri berkata. beliau berkahwin hingga 6 tahun, baru dapat anak, berhempas pulas siang dan malam (berdoa laa..) untuk mendapatkan anak, tak dapat2 jugak. akhirnya tahun ke 7 baru dapat.

    ReplyDelete