Edidik

Edidik

Inspirasi Nurani

Mensyukuri hari ini, mengikhlaskan apa yang telah berlaku.

Featured post

ERPH BNK 2020 | Unit Kaunseling Sekolah

Blog Archive

Monday, December 15, 2008
Terkejut rasanya hati ini bila menatap akhbar KOSMO! mengenai kes pembuangan bayi yang masih lagi melanda negara walaupun dah banyak kempen dan pemantauan dibuat oleh kerajaan terhadap perkara ini...Hari ini(15 Disember 08),KOSMO! melaporkan bahawa seorang suri rumah terkejut apabila menemui seorang bayi lelaki baru lahir sedang menghisap ibu jari tangan kanannya dalam mangkuk tandas di sebuah pasar di Kampung Tradisi, Sintok pada hari kelmarin. demikian petikan dalam tranungkite.net.


Sebenarnya saya begitu ngeri pabila 2 tiga hari lepas mendapat foto dibawah ini. Ibunya mati digilis keretapi, ndak tau sebab apa, tapi anaknya tercampak keluar dan masih hidup. Di sini pengirim mengucapkan rasa HEBAT-Nya Tuhan. Maha AgungNya Dia dengan KemahuanNya.
Dan Aku menjadikan bagi Kamu pendengaran, dan mata dan hati, tetapi sedikit sahaja antara kamu yang bersyukur. As-Sajdah

10 comments:

  1. Salam...

    "sesungguhnya rahmat Allah meliputi sesiapa yg tulus mengabdikan diri kpd-NYA..

    nikmat-NYA utk disyukuri, bukan diingkari..

    -bayi yg dibuang itu, biarpun tdk diketahui asal usulnya, berhak hidup spt insan lain.
    alangkah kejinya 'si pembuang' itu..

    -bayi yg ibunya 'pergi selama2' itu, smga mjadi anak yg soleh..

    (*tersentuh tatkala mbaca entri anta syeikh..)

    ReplyDelete
  2. saalm ziarah...dahsyat yer dunia sekarang ni

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas masukan saudara semua, begini lah dunia akhir zaman yang kita diami ini.

    ReplyDelete
  4. Mmg ngeri....tapi itulah kuasa Allah

    ReplyDelete
  5. Mmg ngeri..tapi itulah kekuasaan Allah

    ReplyDelete
  6. Apehal laaa buang-buang anak ni.. Ingat senang ke nak dapat anak!!!!!! grrrrr... ((marah))

    ReplyDelete
  7. saya sokong norainiamran, anak bukan benda yang boleh dibuat macam kek,Dr Fadhilah Kamsah sendiri berkata. beliau berkahwin hingga 6 tahun, baru dapat anak, berhempas pulas siang dan malam (berdoa laa..) untuk mendapatkan anak, tak dapat2 jugak. akhirnya tahun ke 7 baru dapat.

    ReplyDelete

Search This Blog

Reminder

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.
=============
26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik
==================

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Ibrah Dari Al-Quran

Al Baqarah : 72
Hendaknya seorang pencari ilmu lebih memerhatikan kandungan makna di sebalik kisah, bukan kepada para pelaku kisah

Mutiara Kata

Mutiara Kata

Nukilan Nurani

Nukilan 3


Manfaatkan persamaan dan
uruskan perbezaan
Akan terhasillah keserasian dan keindahan

Setiap kesulitan tetap akan muncul kemudahan.
Sabar menerbitkan keindahan
Kelapangan akan datang setelah kesusahan.
3@2016


Followers