Tamu






widgets

Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Sampel POst

Loading…

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzah

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Bantuan Musim Covid

Buletin 1, 4.4
Motivasi 1, 4.4
Motivasi 2 ,6.4
Buletin 2
Soal Selidik COvid
Hubungi Murid. 19.4
Mengisi epkm, 21.4
Buletin 3, 26.4
Hub Parent, 27.4
19.5 Mesy SPada
Thursday, January 22, 2009
Terima kasih pada pengunjung yang masih setia mengunjungi laman blog saya. Walaupun beberapa hari tidak dapat menyajikan cerita dan berita yang menarik. Saya ada satu pengalaman hari ini. Komputer peribadi saya mempunyai drive C,D,E,F dan G. Tidak termasuk A untuk Floppy Disk dan 2 DVD Player serta burner.

Semalam saya cuba membeli satu CD Windows Home Original kat Plaza Imbi. Seumur hidup ini baru mengguna perisian yang ori. hehe. Selama ini copy mengkopi dari member lanun. Sudah beberapa minggu penampilan desktop saya tidak menarik, kerana di detect oleh pihak windows melalui internet bahawa saya menggunakan perisian yang tidak genuine. Akibatnya window media player tidak dapat berfungsi.

Bila pulang, saya pindahkan semua gambar-gambar sepanjang 2008 ke Drive D. Termasuklah foto ke Sabah dan Vietnam. Sudah complete proses pemindahan hampir setengah jam. Saya mula restart balik komputer dan masuk ke DOS.

Sambil meng-install windows baru, sambil cuci keyboard yang banyak debu, sempat ambil vacum. Tengah-tengah vacum , mati pulak komputernya, entah tertekan butang yang mana. Terpaksa di ulang install. Sesudah windows menyalinkan dirinya dalam hard disk, saya restart kembali dan mula masuk ke Windows. Satu-satu perkakasan yang hilang di install semula. DVD, sound, VGA, dan sebagainya. Dan akhir sekali dekstop Calendar dari Google.

Tiba-tiba ternampak satu perkakasan di install dalam drive D. Ek...kenapa dia masuk ke D? Bukankah tadi saya format drive C? Hati tak senang. Open my Computer. Open drive D. Memang betul pun windows ini masuk ke D. La....nape gitu pulak ye. Dan.....habis;lh semua foto-foto yang dipindah tadi.

Sedangkan foto yang berada dalam my pictures kat drive C tak pun hilang.eemmm....nasib-nasib. Habislah semua data sekolah yang saya simpan selama ini dalam Drive D yang saya namakan Sekolah.

Nasib baik je ada lagi foto Vietnam dan Sabah dalam Laptop. Semua yang lain hilang, kecuali mana-mana yang dah masuk ke Blog saja yang tinggal.

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Anda ada Blog?

Saya menawarkan kepada anda memiliki blog seperti ini, saya akan bangunkan untuk anda dan serahkan untuk anda guna. Kos terendah RM49.90 sahaja.

Curahkan tulisan anda, karya anda di blog untuk dinikmati generasi selepas anda.

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Buku-buku Kami

Hipnosis



Metafizik

Rahsia di Sebalik Cap Jari


Buku Appsheet Siri 1


48 Rumus Excel

Rahsia Slaid Presentation Memukau






Life is Learning

Siap Maju

Siap Maju
noorhisham