Aktiviti

26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik

Promosi M.Office 365

Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Pengenalan Apa Itu Mic.Office 365

Admin Blog

Admin Blog
Norish

Blog Archive

Saturday, February 21, 2009
HULU LANGAT : Tempat ini popular dengan kawasan perkelahan air terjun dan kem-kem bina insan, motivasi, kem kepimpinan dan segala mak nika kem la katakan.

Kala hujung minggu, ramai warga KL datang untuk melampiaskan tubuh di air yang segar, mendengar deruan air yang mengalir dan kicauan burung yang singgah di pepohonan. Mungkin keindahan sebegini tak dapat lagi kita rasakan pada masa akan datang, siapa tahu? Semalam saya baru berikan ceramah parenting pada ibu bapa di sebuah sekolah, dekat Seremban, salah satu ajakan saya ialah, bawa lah anak-anak anda berjalan, walau dalam kesibukan, mana tahu, suatu masa nanti, anda tak boleh berjalan lagi...di kala dia dewasa, anda akan renggang dengannya, justeru, peruntukan masa untuk mereka..anak-anak anda...

Di hujung Hulu Langat inilah adanya Kuala Ponson, ada kawasan perumahan orang ASLI. Tak jauh sebenarnya dari Sungai Congkak. Hari minggu pasti ramai yang datang berkelah, di sini ada teratak yang boleh disewa RM20.00 sebuah. Pelajar-pelajar dari KLANG pun hadir ke sini untuk melaksanakan aktiviti Kem Kepimpinan Pengawas. Pernah satu malam saya sesat mencari-cari lokasi sebuah kem yang saya akan berikan ceramah. Rupanya banyak kem di sini. Cuma kem tentera yang tak ada.
Pagi ini kami singgah sekejap di kolam air Panas, 100 meter selepas IKBN di Dusun Tua, merendam kaki kat sini setengah jam, nak mandi belum sampai tahap tu lagi, sebab airnya panas sangat, tetapi ada juga orang lama yang terus je mandi. Wuuuuu panas nya.Lepas rendam kaki dan mandi sikit kat KOlam Air Panas, kami bergerak ke Kuala Pansung, di sini udara sejuk dan nyaman, air pula sejuk. Wau..best nyer...apalagi berkelah lah kami di sini.
Anuar dan isteri serta anak-anak dan abang ipar saya dengan seorang anak saya turut berendam di sini. Minggu depan, kami nak datang lagi, bawak ayam golek....Isteri saya berehat cuma, dah penat mandi air kolam panas. Saya sampai sini dulu, kemudian Anuar tiba dengan family...TAA 3978.

0 comments:

Post a Comment

Appsheet

Kaedah Detect Pantas tanpa perlu membuka Laptop dahulu. Dah ada di HP

PSIKOMETRIK 2020

BELUM JAWAB UJIAN PSIKOMETRIK


6 EXCELLENT
KHALEEF ASHRAF BIN MOHD KHIRDI

6 SMART
ADIELA NATASYA SUMAYYAH BINTI HAFIZUL FAHMI
MUHAMMAD FAIZ BIN GATOT PURWANDONO
MUHAMMAD SALEBUDIN BIN MUHAMMAD KHAMIS
NOR AQIRA BINTI SULHIEE
NOR AZRAEI BIN NORAZMAN

AZMEER- SK JLN TANJONG

Video Kami

Emel Unlimited Drive

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Terkini












Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

sementara Stock Masih Ada