Tamu






widgets

Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Soalan-soalan seputar FingerPrint Analyst

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzah

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Bantuan Musim Covid

Buletin 1, 4.4
Motivasi 1, 4.4
Motivasi 2 ,6.4
Buletin 2
Soal Selidik COvid
Hubungi Murid. 19.4
Mengisi epkm, 21.4
Buletin 3, 26.4
Hub Parent, 27.4
19.5 Mesy SPada
Tuesday, February 17, 2009
$

Manusia tidak pernah rasa nikmatnya sihat apabila dia selalu sihat. Sekali Tuhan sodorkan sakit, baru dia tahu artinya nikmat sakit. Sakit juga mahal nilainya. Sakit perut yang memulas ketika mahu buang air besar, itu sebenarnya nikmat.


Bayangkan anda perlu buang air besar, tapi tak rasa sakit pun, tiba-tiba najis itu keluar ketika anda berada di khalayak ramai. Apa perasaan anda? Ketika itu kita baru boleh menilai sakit itu nikmat. Dengan didahulu nya datang sakit perut, tanda kita nak buang air besar, maka cepat2 kita mencari tandas. Sampai disana, kita buka ikatan zip seluar, pruuuuk......keluar lagi....puas....Selamat dan tenang..... Yeah, memang sakit itu nikmat.


Namun bagi segelintir orang-orang, datangnya sakit membuat semakin banyak mulutnya menyebut nama Tuhannya. Makin banyak ingat dia akan mati. Makin jauh dia dari dosa.


Andai sakit tidak ada, kita tak berupaya mencarinya di kedai manapun. Aduh, bila sakit, kata Nabi akan diampunkan dosa-dosa kita hatta terpijak duri dijalanan. Sungguh pengasihnya Tuhan, diberikan kita pahala supaya lebih banyak reward pahala berbanding dosa untuk membayar syurga esok hari.

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Anda ada Blog?

Saya menawarkan kepada anda memiliki blog seperti ini, saya akan bangunkan untuk anda dan serahkan untuk anda guna. Kos terendah RM49.90 sahaja.

Curahkan tulisan anda, karya anda di blog untuk dinikmati generasi selepas anda.

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Buku-buku Kami

Hipnosis



Metafizik

Rahsia di Sebalik Cap Jari


Buku Appsheet Siri 1


48 Rumus Excel

Rahsia Slaid Presentation Memukau






Life is Learning

Siap Maju

Siap Maju
noorhisham