Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

JOM BELAJAR BERGURU

SELALUNYA MEMBACA DAN BELAJAR, JAUH BEZA, MEMBACA HANYA MENATAP, ADAPUN BELAJAR, KITA MENATAP, MENDENGAR DAN MELIHAT, DAYA INGATAN AKAN MENI...

Admin Blog

Admin Blog
Norish

Blog Archive

Wednesday, February 11, 2009
Salam semua, baru petang tadi saya dan Wan Mohd Anuar bertandang ke USIM, tujuannya nak bertanya solusi sedikit masalah yang dihadapi oleh kami berdua. Encik Halim membantu memberikan jalan keluar, kami dibenarkan mengubah haluan ke klinik yang memberikan perkhidmatan metadone sehari dua dalam seminggu.

2. Ketika sedang menyaipkan surat untuk difaks ke Klinik Kesihatan Petaling, Encik Halim memaklumkan, pada 16 hingga 19 Februari ini ada satu program di Hotel Alson Kelana berkaitan program dadah di sekolah. Kemungkinan semua pelajar SPADA akan dipanggil dan diberi cuti 4 hari tersebut. Jadi bersiap-siaplah kalau ada program ditempat anda...apa perlu jika ianya jadi dibuat.

3. Elaun terkahir dah masuk semalam sebanyak RM2070.00. Ini kerana kata seorang kawan, bulan April kita hanya melalui 9 hari sahaja.

4. Anda boleh menghantar gambar program di tempat anda untuk perkongsian dengan semua rakan SPADA ke emel afraima@yahoo.com. Ceritalah sedikit berkaitan program tersebut.

5. Terima kasih En.Razif dan En.ASP Nazir atas jemputan memberikan ceramah ringkas malam jumaat minggu lepas di Pulau Carey.

Selamat meneruskan praktikum.

Gambar pelajar UMT yang sedang melaksanakan praktikal di PERSADA.

0 comments:

Post a Comment

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.