Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

JOM BELAJAR BERGURU

SELALUNYA MEMBACA DAN BELAJAR, JAUH BEZA, MEMBACA HANYA MENATAP, ADAPUN BELAJAR, KITA MENATAP, MENDENGAR DAN MELIHAT, DAYA INGATAN AKAN MENI...

Admin Blog

Admin Blog
Norish

Blog Archive

Tuesday, February 24, 2009
Ramai kekawan dah mengeluh, setelah menjalani praktikal, rindu pada gelak ketawa dan gurauan sahabat terbayang, bila praktikal kita masing-masing tenggelam dalam kesibukan. Amutha pernah bilang begini, aku di sana sorang-sorang la, boring, kalau kat kelas, boleh lah dengar suara Nan dan Zaini gelak.

Masing-masing menguntai kalimat rindu pada SPADA, dan menghitung hari, aduhai...masih lama lagi kah, rindu pada sekolah, rindu pada suara anak murid dan mikrofon di medan perhimpunan.

Semua-nya berlaku dan hadir sekali lagi dalam hidup kita, andai umur masih dipanjangkan Tuhan.

0 comments:

Post a Comment

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.