Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

LOGO

 

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Saturday, April 4, 2009
3 April 2009. KAJANG. Satu operasi melibatkan satu agensi dan satu jabatan di adakan malam tadi. 14 orang ditangkap dalam operasi malam tadi antara JPJ dan AADK Daerah Hulu Langat. Kesemua yang ditangkap berdasarkan pada ujian air kencing posotif dadah. Saya cuba bertanya kepada beberapa orang, jenis apa yang di ambil dan untuk apa.

Ada yang mengatakan dia 2 hari lepas demam dan batuk, jadi ambil ubat hospital. Bila kena macam ni, ada dadah pulak dalam air kencing. Mungkin benar dan mungkin sebaliknya. Apapun yang berlaku, ini memberi satu input kepada mereka bahawa dadah itu sebenarnya sedang ditangani secara serius oleh pihak AADK.

Ada seorang yang suspek, sudah memiliki 2 orang anak, pernah masuk pusat sekali dan penjara 2 kali. Masih belum dapat meninggalkan tabiat pengambilan dadah ini. Apabila ditanya jenis pengambilan, jawabnya ganja.

3 comments:

  1. ustaz mana ada ubat hospital ada dadah,kalau ada dah lama kita jadi mat gian.diorangnie semua kaki tipu.kalau urin sangkut bawak aja kebalai

    ReplyDelete
  2. Kalau makan ubat hospital, mmg tak ada dadah ke kalau ujian urin dibuat? Macam tu yek....mmg dia orang menipu,suka maniupulat

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum ustaz
    ustaz ikut operasike?
    ustaz mat gian nie kaki lalok jadi kebanyakkannya penipu+putar belit...mana ada ubat hospital ada dadah kecuali mereka ada dapat ubat benzo(benzo biasanya dibagi oleh dr dari department psy itupun jika mereka ada rawatan dr hospital).benzo biasanya tidak dibagi pada sembarang pt.mereka menipu untuk lepas masuk lokup.lagipula urin yang dilakukan biasanya morphin/amphitamin/ganja/benzo.... takkanlah hospital bagi morphin/amphitamin/ganja????
    ganja...murah dan senang didapat...sebabtu ramai budak melayu pakai.

    ustaz kaunsellingkan diorg...kaunselling penting sangat.
    harapan untuk pulih masih ada

    ReplyDelete

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive