Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

LOGO

 

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Wednesday, April 1, 2009
Hari ini adalah hari kedua terakhir saya di PERSADA, dan esok adalah hari terakhir, semalam ahli keluarga memasang khemah untuk acara sukan hari ini. (020409). Pun saya tak sempat hadir pagi ini lantaran kena berjumpa Pegawai AADk dari HQ di Bangi.

Acara sukaneka seperti Bola Sepak Berkain Pelikat, Lari Dalam Guni, Bawa Ping Pong dengan Sudu dan lain-lain siap dipertandingkan. Semuanya akan berentap hari ini. Hadiah telah pun disediakan semalam.
Setiap pagi, ahli keluarga akan memulakan dengan doa sebelum morning meeting. Bahasanya sungguh baik, bila saya perhatikan tiap kalimah2 doa ini, andai setahun mereka berada di sini dan sempat menghafalnya, sudah tentu mereka akan bertambah baik. Apalagi bila keluar nanti mereka berdoa datang dari lubuk hati sendiri yang paling dalam. Perhatikan doa ini. Klik pada image untuk pembesaran.

Dan ini kes yang semakin hebat sekarang ini. Bukan sahaja pelajar lelaki menjadi penagih di usia dini, ketika di tingkatan 2 dan 3, manakala guru-guru tiada yang dapat detect, pelajar perempuan pula terlibat kes menjual dadah di sekolah. Hmm apa nak jadi negaraku Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive