Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

BUKU APPSHEET 2

  RM35.00

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Monday, April 20, 2009

Penulis dan rombongan bersama Haji Suki , Tuan Guru di Inabah Kedah


Sejarah Hidup

Klien dilahirkan di Hospital Kuala Lumpur pada tahun 1984. Bapanya membuka usaha warung kedai makan di Chow Kit, Ibu kota Kuala Lumpur. Manakala ibu klien membantu bapanya menjalankan perniagaan. Sebagai anak bongsu, klien sering bersama ibu dan bapa, dibawa ke mana sahaja. Tempat yang paling lama tinggal sehari-hari ialah di warung bapanya, Chow Kit. Dimana disitu ramainya penagih dadah berkeliaran. Ketika berusia 5 tahun (1989) klien pernah mencuba-cuba mengambil putung rokok dan cuba menghisabnya. Perbuatan ini dilakukan atas dasar ingin tahu.

Pada tahun 1990, klien dimasukkan ke Tabika Perpaduan di Keramat. Masuk usia 7 tahun, klien dihantar bersekolah di SK Jalan Gurney sehinggalah tamat darjah enam. Pada sebalah petangnya, klien bersekolah agama di salah sebuah sekolah agama rakyat berhampiran tempat tinggalnya.

sambung

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive