Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Wednesday, April 8, 2009

Selamat Tiba di halaman kampung masing-masing mana-mana yang balik kampung, yang balik bandar, selamat berbandar, mari kita teruskan titik permulaan perjuangan ini esok hari. Masyararat sedang menanti kehadiran anda untuk menyuluh mereka ke jalan bahagia. Kawan, saya baru siap membina sebuah blog untuk Kak Fidah, http://sinarsalam.blogspot.com/ lawati blog beliau apabila dah siap sepenuhnya nanti. Yang kedua, marilah yang ketinggalan dalam dunia blog, tanam dalam diri matlamat ingin menyampai ilmu melalui lisan dan tulisan. Dakwah billisan wal tulisan lewat blog.

Anda kenal anak mana di atas? Anak ini pernah dipaparkan dalam blog sewaktu dia masuk kecil dalam buaian. Sekarang sudah besar. Kita pernah jumpa anak ini di rumah Sinar Salam, Cow Kit.

1 comment:

  1. tahniah ustaz kerana memaparkan kisah yang boleh direnungi oleh kita semua sebagai panduan dalam menjalani kehidupan. TQ dan teruskan usaha murni anda.

    ReplyDelete

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive