Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

LOGO

 

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Monday, May 4, 2009
Bila saya menulis tentang ta juk ini, dan membuat link tajuknya pada web www.skbangi.com, ada yang teruja untuk membacanya, ya tajuk ini sangat penting untuk menarik perhatian pembaca, patutlah wartawan mengguna pelbagai gaya, yang kadang-kadang terlewat batasan sehingga menceroboh kedamaian orang lain.

Tapi sayangnya kata si pelawat. link itu tak berhasil menuju ke lokasi yang sebenarnya. Saya cek link entah ada salah. Tak ada pun. Pastinya komputer itu yang tersekat link macam PC di USIM, apabila saya on dia memang boleh hidup, tapi ada beberapa gadjet yang hide lantaran di sekat oleh pihak USIM.

Di rumah pun pernah kejadian serupa ini berlaku. Untuk melihatnya apakah betul-betul di sekat, cuba cek kat bawah skrin, sebelah kanan, di penjuru, kalau ada tanda bulat dilintang warna merah seperti no entry, bermakna link ke url tertentu sudah di sekat. Klik di situ dan bebaskan link itu.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive