Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

LOGO

 

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Thursday, May 21, 2009

Jawatankuasa PIBG sanggup datang. Terima Kasih



Mungkin inilah kali pertama atau kedua dalam sejarah sekolah, dimana program hari guru terpaksa di adakan secara berasingan. Sesi pagi dan petang terpaksa di asingkan, walaupun sebenarnya sambutan ini lebih meriah jika dilaksanakan serentak. Namun mengingat ramainya murid hampir mencecah 2000 orang belum termasuk guru-guru, boleh dibayangkan kesemrautan yang akan berlaku jika kedua sesi digabungkan.

Namun acara tetap dilaksanakan. Terima kasih pada semua murid-murid yang memeriahkan acara, juga ibu dan bapa yang sanggup keluar malam-malam ke kedai untuk mencari hadiah yang dipesan oleh anak.

Program lebih meriah sebenarnya kerana guru sendiri mengambil bahagian secara aktif untuk menghidupkan suasana hari guru.

Latihan Kebakaran

2 comments:

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive