Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Tuesday, June 9, 2009

Perjalanan blogger dari Kuala Lumpur ke Kelantan mencari rumah pelajar TERBAIK spada 2008 kesampaian jua. Hasrat ini di joloki lagi dengan panggilan bertalu-talu dari tuan rumah yang sudah bersedia dengan masakan tengah hari.

Usai singgah dan solat di rumah ini, kami beransur ke Kampung Gaal Pasir Puteh, sempat menjamah gigi air terjun Jeram Linang. Kesempatan saya dan keluarga sampai, kami mencuri foto sebagai kenangan abadi. semoga lebih ramai lahirnya dari Pasir Puteh ini pelajar yang cerdik, cekal dan hebat semacam anak kelahiran negeri Cik Siti Wan Kembang.

En. Zukurnan sempat mengajak kami tidur di persinggahannya ini. Namun waktu tak memberikan peluang yang lebih, ada lagi lokasi lain yang harus kami tujui.

Esoknya, sepulang dari Semerak, Pasir Puteh, kami singgah sekejap di bandar ini, menikmati juadah percuma nasi berlauk. Terima Kasih P.Puteh, Ahairul, dan En.Nan sekeluarga.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive