Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Buku Metafizik

Ilmu Rahsia Potensi Tersembunyi Manusia di sebalik tarikh kelahirannya TEMPAH

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzha

Blog Archive

Wednesday, June 17, 2009
ADA yang mengatakan ternampak kelibat orang sedang memberi dan mendapatkan sesuatu di luar pagar sekolah, persis di belakang rumah guru. Bukan satu dua orang, bahkan lebih dari tiga, dalam bahasa arab kalau lebih tiga itu boleh dipanggil jamak. Bahkan Guru Besar sendiri mengatakan ada komplen dari ibu dan bapa tentang cerita yang sama.

Kemungkinan besar transaksi jual beli dadah yang tuan saksikan itu. Dulu mereka sering berjual beli di depan Petronas, namun kata SI Balai Bangi, orang tu dah kena tangkap.

Kami minta tuan-tuan dan puan-puan yang melihat lagi kejadian ini terus melaporkan kepada pihak AADK Hulu Langat. Pejabatnya di atas Perhentian Bas Kajang. Pihak sekolah tidak dapat berbuat apa-apa hal ini, sementelahan ianya terjadi diluar ruang sekolah, walau pun hampir dengan sekolah.

Seorang kakitangan sekolah suatu ketika dahulu bercerita, bahawa dia sendiri pernah melaporkan hal ini kepada pihak berkuasa Polis. Apa jadi? Hampir sebulan dia di ekori oleh sebuah kereta, kemana saja dia pergi ada orang yang sama mengekorinya. Tidak pula memotong, tapi hanya mengekori dan melihat ke mana dia bergerak. Hasilnya, dia berada dalam ketakutan, rumahnya telah di cam, anak-anaknya juga telah di cam (padanya). Akhirnya dia taubat tidak mahu mencampuri lagi urusan ini.

Namun begitu, saya telah melaporkan pada Komandan AADk Daerah Hulu Langat sebelum cuti lalu.

0 comments:

Post a Comment

Anda ada Blog?

Saya menawarkan kepada anda memiliki blog seperti ini, saya akan bangunkan untuk anda dan serahkan untuk anda guna. Kos terendah RM49.90 sahaja.

Curahkan tulisan anda, karya anda di blog untuk dinikmati generasi selepas anda.

Link

Tempahan Buku Klik

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Kaunselor Anda

Kaunselor Anda