Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Thursday, June 11, 2009


Jika semua pelajar SPADA 2008 telah pun menamatkan sesi pembelajaran mereka masing-masing. namun bagi En.Zurkurnan, perjuangan membasmi dadah tetap diteruskan. Beliau terus aktif menerima jemputan dari AADK Pasir Puteh untuk menyampaikan ceramah, merasmikan program tertentu, wakil kepada pegawai AADK dan juga menyampaikan hadiah kepada pemenang sempena acara perogram pencegahan dadah di kawasan Pasir Puteh. Mungkin ramai tak sanggup melakukan kerja ini, namun baginya, tugas ini adalah suatu dakwah dan kebajikan, lagi pun apa salahnya, lebih-lebih di tempat sendiri.

Di pentas yang berbeza, satu di sekolah sebagai guru disiplin dan satu di bumi nan luas, sebagai hamba ALLAH. berkhidmat terus berbakti untuk pertiwi. Beliau yang tidak kekok bersama orang ramai, tidak malu untuk mengatakan ramai anak muda Pasir Puteh sekarang ini yang terjebak dengan pil-pil khayal seperti pil kuda.

Kami menyeru pihak ibu bapa agar memainkan peranan masing-2 sebagai orang tua, ingatlah nasib anak akan membawa pulang kesannya kepada orang tua jua, bukan sahaja di dunia malah di akhirat kelak.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive