Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Saturday, June 6, 2009
Mungkin ramai tak mengenali Ustaz Ahairul Ismail, anak kelahiran Kampung Gaal yang kini menjadi penulis buku. Beliau yang dikenali dikampung sebagai tukang repair TV, adalah seorang Ustaz yang juga JU J-Qaf. Pengalaman di Aceh selama 5 tahun menjadikan dirinya padat dengan ilmu, lalu dipergunakan untuk manfaat sekolahnya.

Beliau yang mahir ilmu komputer, kini tinggal di Semerak Pasir Puteh. Di kesempatan bertemu dengannya, ketika beliau ke Kota Bharu, saya mengajaknya bertandang ke rumah. Isterinya seorang warga Aceh, mempunyai 5 orang anak, berhasrat mempublikasi buku hasil keringatnya ke seantero dunia, jika mampu. Namun untuk setakat ini, akan di siarkan di Malaysia.

Katanya, pihak kementerian sedang menilai buku tersebut untuk dijadikan bahan kegunaan rasmi di Kementerian Pelajaran Malaysia.

Beliau sedang dalam proses membina sebuah web site untuk kemudahan guru-guru J-Qaf seluruh Malaysia. Syabas sahabatku.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive