Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Sunday, June 14, 2009
Diperkirakan seramai 99.9 % guru-guru di negeri Selangor akan berdepan dengan risiko penyakit baru. Virus TOV, ETr ini akan menyerang semua guru-guru yang berada di Negeri Selangor. Selain itu, guru yang bebas serangan tadi berkemungkinan besar akan terkena penyakit serangan angin AhPaTs. Adapun tanda-tanda atau simpton penyakit ini ialah murung, mudah marah, kurang selera makan, kurang tidur, trauma, sentiasa dalam ketakutan, menurun keinginan lawan jenis, kurang bercakap dan susah memahami ketika berbicara.

Penyakit ini akan melanda tanpa mengira darjat, umur dan bangsa. Dalam pada itu, turut dikesan juga ialah penyakit HeadCount. Para guru yang mendapat simpton atau tanda-tanda awal penyakit ini dinasihat agar cepat mendapatkan rehat yang cukup. Serangan Headcount ini boleh terkena bila-bila masa.

Mereka yang terkena penyakit ini akan mengalami beberapa kesan lain, antaranya hilang kasih-sayang dalam keluarga. Sering membatalkan program luar yang sudah dijanjikan sebelum ini. Oleh itu, anda dinasihat supaya banyak minum air sabar, jangan lupa setiap kali solat berdoa supaya pencipta virus ini bertindak menarik balik virus TOV,ETr yang telah disebarkan. Seringlah ketawa untuk menghilang tekanan. Namun awas, jangan sampai tercabut gigi. Senyumlah, kerana senyum itu sedekah dan boleh membantu mengurangkan tekanan, gugup, gayat dan sebagainya. Makanlah makanan tambahan seperti jus tawakal dan sentiasa ingatkan mati.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive