Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Sunday, July 19, 2009
JAUH untuk menghuraikan sebuah kasih sayang seorang ibu terhadap anaknya. Mungkin foto ini adalah secebis kiasan bagi mencerminkan bagaimana perasaan seorang manusia bergelar ibu untuk melihat anaknya bahagia. pelbagai pengorbanan dilakukan semata-mata agar anaknya bahagia.

Ketika diambang peperiksaan sebegini, rata-rata ibu yang punya agama, akan sentiasa bermunajat kepada tuhannya, agar anaknya lulus dengan cemerlang dalam peperiksaan UPSR.Walaupun UPSr bukan sijil untuk masuk syurga. Tapi itulah sekelumit dari kejayaan-kejayaan yang kecil di atas muka bumi.

Dari dialog yang admin telah lakukan terhadap beberapa orang ibu dan bapa, yang mana anak mereka berjaya mendapat 5A dalam UPSR yang lalu, rata-rata mengakui, doa tidak pernah dikesampingkan.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive