Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Cara Mengguna Blog

Berikut adalah cara bagi pengguna blogger yang baru belajar. Paparan Luaran Terima Kasih

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzha

Blog Archive

Thursday, August 13, 2009
Kepada sahabatku yang mengenali mereka berdua ini. Hari ini ada 2 berita kematian, beliau ialah Fadli Ramli, berasal dari Perak, belajar di IAIN Ar-Raniry Banda Aceh, isterinya warga Aceh, telah kembali sahabat kita seorang demi seorang menemui Tuhannya, hanya tinggal kita beberapa orang saja lagi. Kini Ramadhan menjelma, ayuh, kita gemblengkan usaha mengikis segala dosa lalu kiranya masih ada. Semoga kita pulang dengan pengampunanNya.

Tengah harinya pula berita meninggalnya Ustaz Asri Rabbani. Al-Fatihah buat mereka semua. Dan malam ini pula, berita pemergian anak Puan Afidah, guru tahun 6, yang baru melahirkan Khamis lepas. Al-Fatihah. Semoga bersabar pada yang masih ada. Kita juga akan ke sana...bersiap-siaplah semua dengan bekalan taqwa.

Wa tazawwaduu..

2 comments:

  1. Agaknya nanti bila segala paparan hidup kita dibentang di hadapan Allah SWT....hanya sesingkat sebabak mimpi cuma hidup kita di dunia ini. Kita merasakan bumi ini luas....cuba perhatikan bintang gemerlap di angkasa....Itulah gambarannya syurga-syurga yang Allah ciptakan buat kita setiap satunya untuk seorang....

    ReplyDelete
  2. begitulah perjalanan hidup ini..sejauh-jauh perjalanan ini, dihujungnya ada perhentian

    ReplyDelete

Anda ada Blog?

Saya menawarkan kepada anda memiliki blog seperti ini, saya akan bangunkan untuk anda dan serahkan untuk anda guna. Kos terendah RM49.90 sahaja.

Curahkan tulisan anda, karya anda di blog untuk dinikmati generasi selepas anda.

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Kaunselor Anda

Kaunselor Anda