Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Saturday, August 29, 2009

KUALA LUMPUR: Seorang lagi 'keldai dadah' warga Malaysia yang ditahan di Peru, dua tahun lalu berjaya mendapatkan pengampunan kerajaan republik itu semalam dan sedang menunggu tarikh pembebasannya.

Wanita itu yang kini ditempatkan di sebuah pusat transit kira-kira sejam perjalanan dari Lima, diluluskan permohonan pengampunannya sebaik tempoh dua tahun penjaranya berakhir.

Dia juga rakyat tempatan kelima mendapat pengampunan itu sepanjang bulan ini selepas dipertimbangkan Presiden Peru, Alan Garcia.

Sumber Kementerian Luar memberitahu kelima-lima wanita itu yang berasal dari Selangor, Perak dan Sabah dijangka tiba di tanah air, Oktober ini selepas surat pengampunan rasmi dikeluarkan.

“Kedutaan Malaysia berusaha membawa mereka pulang secepat mungkin. Malah, keluarga mereka sudah dimaklumkan,” katanya.




Sumber:
http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Saturday/Nasional/20090829082506/Article/

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive