Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Tq

Gdg

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzha

Blog Archive

Friday, August 28, 2009
Jika Sya'ban hadir untuk mengantar buku rekod kita semua selama setahun kepada Tuhan, maka begitu perginya Sya'ban, datangnya Ramadhan.

Ramadhan adalah bulan memperkuatkan lagi, menambah, memantap ibadah kita di permulaan 15 Syaban. Kita jaga buku rekod yang baru agar tidak tercalit sedikitpun. Masuk Ramadhan kita hiasi lagi buku itu dengan pelbagai amalan. Begitulah kira-kira untuk pemahaman secara kasar kepada umum.

Apalagi, hadirnya Ramadhan, Tuhan menjanjikan keampunan dan kebebasan dari api neraka. Di pagi lebaran, muslimin dan mukminin, seakan seperti anak yang baru lahir (secara majazi) akan terhapus semua dosa-dosa. Jangan bikin dan tambahn dosa baru lagi ya.

Terima Kasih tuhan kerana hadirnya Ramadhan, tanpa Ramadhan mana mungkin manusia akan menjalani ibadah puasa selama sebulan penuh. Mana mungkin juga insan yang kuat sanggup bangun untuk meneruskan malamnya dengan terawikh. Semuanya lantaran hadirnya Ramadhan.

Selamat Berpuasa, puasa lahir dan anggota tubuh, mulut, telinga dan semuanya dari salah sengaja dan tidak, semoga kita di upgrade ke puasa orang2 khawas.

0 comments:

Post a Comment

Anda ada Blog?

Saya menawarkan kepada anda memiliki blog seperti ini, saya akan bangunkan untuk anda dan serahkan untuk anda guna. Kos terendah RM49.90 sahaja.

Curahkan tulisan anda, karya anda di blog untuk dinikmati generasi selepas anda.

Link

Tempahan Buku Klik

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Kaunselor Anda

Kaunselor Anda