Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Sunday, August 30, 2009


Posting kali ini merakamkan ucapan Takziah kepada kelurga doktor yang terlibat dengan cobaan ini. Sesungguhnya apabila datangnya ajal, tiada siapa pun yang boleh menahannya.

"Maka apabila datang ajal mereka, tidaklah boleh ditahan sedetik atau dipercepat sedetik"

Tahniah juga kepada semua doktor-2 di seluruh Malaysia yang telah dan akan berkorban seluruh masa, diri dan tenaga untuk membantu pesakit, yang mana kadang-kadang mereka tidak sempat mencicipi makan tengah hari, lantaran berada di dewan pembedahan yang belum siap-siap. Malah bersambung-sambung. sedang keluarga di rumah menunggu kepulangannya dengan harapan.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive