Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Friday, September 4, 2009
04 September 2009. Cikgu, terima kasih cikgu kerana mengajar saya selama ini, maafkan kesalahan dan kesilapan saya, halalkan ilmu yang cikgu beri pada saya, doakan saya jadi murid yang berjaya cikgu. Itulah antara ungkapan dari murid-murid yang disampaikan kepada guru-guru tahun enam dalam majlis ringkas pagi ini.

Para guru yang didatangi tidak dapat menahan sebak, lalu menguyurlah air mata kesyukuran, kegembiraan dan harapan yang menggunung. Semoga segala hajat anak murid kami dan kami semua sebagai guru-guru, termakbul jua Ya Rabbi.

Wahai murid, jangan lupa jasa guru, sepandai apapun kita, jasa guru sangat besar, terutama guru tahun 1, mereka lah yang mengajar A,B, C hingga Z, tangan merekalah yang telah membimbing kita memegang pensel, merekalah yang mengajarkan 1,2 dan 3.

Majlis Berbuka Puasa dan Sholat Hajat


SK Bangi hari ini, mengadakan majlis berbuka puasa bersama ibu bapa, murid tahun 6 dan guru-guru. Sebelah malamnya, di ikuti bacaan Yasin, sholat Hajat dan sholat Terawikh.

Murid memenuhi khemah di luar bangunan sekolah
Para hadirin terdiri dari guru-guru

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive