Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Friday, September 25, 2009
Pemandangan Pasar Siti Khadijah dari Tingkat 5 KBTC

Berkali-kali tawaf mencari parking lot di Kota Bharu, akhirnya saya mengambil keputusan mahu naik ke atas bangunan baru yang menjadi kebanggaan terkini warga kota (Bandaraya Islam) BRI iaitu KBTC. Sungguh terkejut apabila naik ke atas sini, lebih tinggi dari tempat parking Hotel Goldcourse di Klang.

Waduh tinggi sekali, nak undur mana boleh.Dengan van plak tuh, pesan penjaga tu, tutup aircond, guna gear 1, tekan kuat-kuat, naik laju. Saya taubat tak nak naik lagi. Waduh ngeri..banget..Sebahagian pemandangan dari aras 5 KBTC, sekali naik ke sini, ramai yang mengeluh ketakutan ketinggiannya yang mengundang bahaya. Kalau anda bawa kereta, sewaktu kereta mendongak ke atas, anda tidak nampak jalan lagi.


KBTC Sewaktu dalam pembinaan

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive