Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Motivasi Ke2 Musim Covid

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzha

Blog Archive

Wednesday, September 9, 2009

Pasport 2 tahun rm100

ALOR SETAR - Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan memperkenalkan Pasport Malaysia Antarabangsa (PMA) alternatif dengan bayaran cuma RM100 untuk tempoh sah laku dua tahun mulai 1 Oktober ini.

Pasport versi murah itu diperkenalkan bertujuan meringankan beban rakyat yang mungkin hanya memerlukan dokumen itu untuk satu perjalanan tertentu atau bagi kadar penggunaan yang tidak kerap.

Sebelum ini, terdapat dua pilihan kategori pasport iaitu RM300 untuk 32 muka surat dan RM600 bagi 64 muka surat dengan kedua-duanya sah laku lima tahun.

0 comments:

Post a Comment

Link

Tempahan Buku Klik

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Kaunselor Anda

Kaunselor Anda