Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

LOGO

 

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Sunday, October 4, 2009
Klik Foto

Orang Alim lagi beramal, mayat nya tidak akan di mamah tanah. Walaupun puluhan tahun meninggal. Padahal kayu keranda yang melindungi jenazahnya sudah reput dimakan waktu. Ada 2 jenis yang meninggal , satu tidak dimakan bumi, kerana yang tadi, ini termasuk jasad Nabi-nabi, rasul-rasul, siddiqin, shuhada, dan wali-wali Allah. Yang kedua ialah orang yang paling jahat sehingga mengaku Tuhan, jasad dia tidak diterima bumi, kerana terlalu jahatnya dia semasa hidup, bumi tidak mahu menerimanya. Firaun adalah satu contoh. Hasan Anak Rimau di Kelantan yang mengembang ajaran sesat, pun salah seorang, mengikut cerita, mayat nya di tanam hari ini, esoknya keluar dri dalam tanah, ditanam lagi, esoknya keluar lagi, akhirnya terpaksa di tanam dibelakang rumahnya dalam keadaan berdiri dan dikonkrit dengan simen supaya mayatnya tidak keluar lagi.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive