Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

LOGO

 

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Wednesday, October 14, 2009
Ada bermacam cara untuk kita download video-video di Youtube. Pertama sekali dapatkan alamat (URL) video ingin anda muat turun, sebagai contoh http://www.youtube.com/watch?v=byS_I5h1FDQ, alamat ini (URL) anda boleh dapatkan di website Youtube sendiri. Copy alamat tersebut.

Langkah kedua, anda perlu ke website yang kedua, iaitu "http://keepvid.com' . Paste atau tampalkan alamat yang anda salin tadi di ruangan yang bertulis URL. Tunggu beberapa detik, sehingga keluar arahan download. Setelah ia muncul, silakan klik download yang pertama, klik save. Tunggu sehingga operasi muat turun selesai.

Kini video tadi sudah pun berada di komputer anda. Cari dimana ianya di simpan, biasanya di desktop. Jika anda tidak dapat play video tersebut, makna PC anda boleh mempunyai pemain FLV. Silakan memuat turun FLV Player di google.com. Selamat Mencuba

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive