Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

LOGO

 

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Friday, October 30, 2009
Semalam saya menghadapi masalah paparan dari lap top tidak keluar di layar, selama setengah duk baik pulih, akhirnya ceramah (Awal Remaja) di SK Sungai Ramal Dalam bermula lewat dari jangkaan, ceramah dimulakan setelah mengganti dengan projektor baru. Masalahnya gambar keluar berkelip-kelip, tidak tahu apa masalahnya.

Hari ini di SK Rinching Hilir ada masalah lain lagi, paparan dari desktop keluar di layar skrin, tetapi power point tidak keluar, sedang di lap top ianya muncul.


Belajar lagi masalah baru, akhirnya setelah tamat ceramah dengan menggunakan Lap top lain, barulah kesilapannya di sedari. Hati kecil saya semenjak pagi lagi bekata-kata, hari ini saya perlu membawa projektor sendiri.

Sebab naik motor, saya tak bawalah benda itu.

1 comment:

  1. Kaunselor semua sudah muat turun borang ke? Harap ambil tindakan segera, print dan bawa borang tersebut ke pangkor minggu hadapan

    ReplyDelete

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive