Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

JOM BELAJAR BERGURU

SELALUNYA MEMBACA DAN BELAJAR, JAUH BEZA, MEMBACA HANYA MENATAP, ADAPUN BELAJAR, KITA MENATAP, MENDENGAR DAN MELIHAT, DAYA INGATAN AKAN MENI...

Admin Blog

Admin Blog
Norish

Blog Archive

Friday, October 2, 2009

Tiba-tiba saja berita Indonesia bergoncang menenggelam keghairahan berita-berita utama. Gempa yang membawa angin, banjir, tsunami dan dan runtuhan gedung-gedung mewah binaan manusia, di atas nya berdiri kegagahan Tuhan. Yang hidup tiba-tiba saja mati, yang punya bapa, tiba-tiba menjadi yatim, begitulah sang isteri, ibu, suami dan bapa, kehilangan segalanya. Lebih dahsyat hilang tempat tinggal dan keluarga sekaligus.



Kita berharap saudara kita seIslam disana yang ditimpa musibah ini, agar bersabar, inilah saatnya yang paling tepat untuk kita "Fafirruu Ilal Lah" kembali kepada Allah.

Sementara itu, Malaysia akan menghantar pesawat kedua jenis Hercules Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) pada jam 8.30 malam ini yang akan berlepas dari Pangkalan TUDM Subang dengan membawa pasukan perubatan dan kakitangan kementerian ke Padang.

Pesawat berkenaan dijangka membawa pulang pelajar Malaysia yang terkandas di Padang susulan gempa bumi besar di selatan Sumatera, semalam

0 comments:

Post a Comment

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.