Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Sunday, November 1, 2009
Pada hari Jumaat, 30 Oktober 2009 aku dan Cikgu Ramli melepaskan gian memancing ikan di Sungai Bekuk. Setelah empat bulan aku belajar di SPADA, USIM inilah pertama kali aku berpeluang menjalani aktiviti kegemaranku. Cikgu Ramli juga merupakan seorang Pelajar Master di UPM dan jarang-jarang dapat peluang sebegini. Kebetulannya aku menjalankan Internship di SMK Penghulu Saat pada sebelah paginya. Apalagi, kesempatan ini aku gunakan sebaiknya dan ada hasilnya walau tidak seberapa.


Tak banyak, tak besar tapi berbaloi....

Hasil pancing...Ramli

Hasil terbesar kali ini...Ikan Sebarau



0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive