Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

LOGO

 

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Monday, December 14, 2009
Susulan stesen minyak di masuki penyamun beberapa bulan ini, sehingga ada stesen dah 2 kali kena samun. Tetapi yang ini paling menyedihkan...

Negara ini agak kurang selamat, itulah yang pasti terlintas dalam kepala setiap orang bila membaca berita mengenaskan ini.

Setakat samun tak apa lagi, sebab tak banyak pun duit ada kat stesen malam-malam, tauke dan ambil setiap malam jam 10.00. Tetapi bunuh orang dengan cara sembelih macam lembu korban ni, apa kita nak kata?

Dan...apa langkah sekarang yang harus kita ambil, dah la semalam kereta tengah nak isi minyak dilarikan orang.

Pembaca mungkin ada idea untuk berkongsi langkah menjaga keselamatan diri kita semua.[]

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive