Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

LOGO

 

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Monday, January 11, 2010
Allah itu satu, tiada beranak akan Dia dan tiada pula ia diperanakkan. Pada orang Kristian, Tuhan itu beranak sebagaimana manusia, punya anak dan ibu. Allah pada 2 pandangan dan keyakinan umat beragama di atas adalah berbeza.

Manusia awam akan mudah terpengaruh apabila mendengar ajaran Kristian pun menyembah Allah. Padahal Tuhan Allah sudah dikotak-katikkan oleh mereka dalam Bible. Tidak lagi seperti Tuhan yang sebenar. Sebagaimana terkandung dalam agama samawi dari langit.

Ketika di Medan, saya pernah memasuki kedai buku yang tertulis kalimah ALLAH, banyak buku-buku, namun apabila terdengar perkataan "Jesus" dalam kedai itu yang dimainkan, dan terpandang patung manusia disalib, saya dan seorang rakan, "Ustaz Shukri" langsung keluar. Kita boleh keliru apabila mereka yang selama itu mengguna Tuhan God, kini nak guna Allah pula.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive