Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

JOM BELAJAR BERGURU

SELALUNYA MEMBACA DAN BELAJAR, JAUH BEZA, MEMBACA HANYA MENATAP, ADAPUN BELAJAR, KITA MENATAP, MENDENGAR DAN MELIHAT, DAYA INGATAN AKAN MENI...

Admin Blog

Admin Blog
Norish

Blog Archive

Friday, January 8, 2010


Dibawah kaki gunung inilah buat pertama kali saya datang menerima undangan dari Jabatan Hal Ehwal Orang Asli Daerah Hulu Langat. Ceramah yang diminta bertajuk motivasi untuk ibubapa dan pelajar (orang asli).

Seronok dapat bersama mereka, saya berusaha membawa laptop dan projektor walaupun dewan kurang mengizinkan untuk tampilan lebih bagus. Berkata Tok Batin disini, setiap hari Sabtu dan Minggu ramai orang datang mendaki gunung ini.

Terima Kasih sekali lagi kepada JHEOA yang sudi menjemput saya. Mudah-mudahan ini bukan yang pertama dan terakhir.

0 comments:

Post a Comment

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.