Tamu






widgets

Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Soalan-soalan seputar FingerPrint Analyst

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzah

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Bantuan Musim Covid

Buletin 1, 4.4
Motivasi 1, 4.4
Motivasi 2 ,6.4
Buletin 2
Soal Selidik COvid
Hubungi Murid. 19.4
Mengisi epkm, 21.4
Buletin 3, 26.4
Hub Parent, 27.4
19.5 Mesy SPada
Sunday, January 31, 2010

Ndak ada Persatuan Bapak-bapak Tunggal. Yang ada hanya Persatuan Ibu-ibu Tunggal. Kerana kaum bapak, akan pergi lebih dulu dari ibu-ibu semua. Justeru, hormatinya kaum lelaki, kerana mereka akan pergi dulu. Berikut sedutan ceramah saya tadi di Auditorium Hospital Sungai Buloh yang mengundang ketawa ibu-ibu dan hadirin. Sedangkan sebab hadirin ketawa dan tersenyum tidak dapat dipastikan satu-persatu.

Sayangnya, kesempatan hanya setengah jam berbaki. Tambahan lagi, saya belum berpengalaman mengguna komputer meja yang tidak diketahui tidak mempunyai perisian Quick Time dan FLV. Maka banyak juga audio dan video yang menarik, terpaksa saya skip. Sayang kan.

Oleh kerana ini adalah hari mesyuarat PIBG, maka amatlah patut diberikan waktu dan ruang yang secukupnya untuk pemegang jawatan penting dalam sekolah membuat keputusan dengan tenang, adil dan saksama.

Dalam ceramah ringkas tadi, ada yang tergelak, ketawa spontan mereka menambah semangat narasumber serta menambah akrab antara penceramah dan audien. Walhal dalam ceramah tadi, saya ingin mencuit sanubari hadirin yang paling dalam, agar mengerti bahawa hidup ini sementara cuma, tak lebih dari itu, justeru, kita perlu membuat persiapan untuk tinggal dunia ini. Semua orang, tak mengira bangsa dan warna kulit, anda pasti akan ke sana jua. Percaya atau tidak? Silakan mencubanya..

Antara sumber kejayaan dalam hidup ini adalah anak-anak kita. Kita perlu persiapkan mereka agar berjaya dunia wal akhirah. Salah satu kejayaan adalah, berjaya menjadi hamba Allah yang taat dan patuh padaNya. Ndak ada apa-apa maknya kekayaan, jikalau anda tidak menyembah tuhan.

Ucapan Dato YDP yang membuka gelanggang juga sarat dengan makna. Diselitnya motivasi, dicubitnya keangguhan, dibangunkan semangat berjuang untuk anak bangsa, apalagi untuk anak-anak sendiri di SK Sungai Buloh.

Ramai ibu bapa yang tak boleh bayar itu dan ini, termasuk membayar kelas tuisyen anjuran PIBG yang terlalu murah, tetapi membayar ASTRO, ndak pernah miss.

Carilah alasan untuk berjaya..



1 comment:

Blog Archive

Anda ada Blog?

Saya menawarkan kepada anda memiliki blog seperti ini, saya akan bangunkan untuk anda dan serahkan untuk anda guna. Kos terendah RM49.90 sahaja.

Curahkan tulisan anda, karya anda di blog untuk dinikmati generasi selepas anda.

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Buku-buku Kami

Hipnosis



Metafizik

Rahsia di Sebalik Cap Jari


Buku Appsheet Siri 1


48 Rumus Excel

Rahsia Slaid Presentation Memukau






Life is Learning

Siap Maju

Siap Maju
noorhisham