Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

LOGO

 

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Monday, January 11, 2010

Waktu pertama kali sampai ke Aceh, inilah persembahan pertama leeting 98 dari kami. Jepun menyerang tanah Melayu. kelakar habis, gelak satu dewan apabila daku keluar dengan topi Jepun. Tak tahan nak gelak jugak. 


Malam tu juga, Abang Halim yang kawin dengan anak Pak Imam di kampung kami (Kampung Tanjung Selamat) tinggal datang bersama untuk menyaksikan lakonan ini.Habis berlakon malam tu, setiap kali isteri abang Halim jumpa atau ternampak saya dia pasti akan tergelak, katanya, tak boleh lupa (lagi) lakonan Jepun malam tu.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive