Tamu






widgets

Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Sampel POst

Loading…

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzah

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Bantuan Musim Covid

Buletin 1, 4.4
Motivasi 1, 4.4
Motivasi 2 ,6.4
Buletin 2
Soal Selidik COvid
Hubungi Murid. 19.4
Mengisi epkm, 21.4
Buletin 3, 26.4
Hub Parent, 27.4
19.5 Mesy SPada
Wednesday, February 10, 2010


Saya ditanya oleh kawan tentang pusat pemulihan yang bercirikan pondok. Ni dia saya masukkan gambar tempatnya, tok guru disini mendapat ilmu dari Cheherong, Thailand. Kata anaknya, penagih biasanya dibawa oleh keluarga sendiri atau pihak polis. Sampai di sini, memang lah mereka tidak mahu tinggal bersama dengan penagih dalam satu asrama. Namun anehnya, apabila ayah haji (pemilik tempat ini) memberi air minum yang dibacakan ayat-ayat tertentu, penagih tersebut terus serah diri sampai akhirnya dia mahu pulang.

Sewaktu saya ke sini, ada seorang dari Terengganu, pekerja Petronas, bergaji besar jugaklah, tetapi terjatuh dalam lubang penagihan, dia disini hampir 2 tahun, pada hari tu, dia dah nak balik, dah pulih kata anak Ayah Haji.

Saya sempat berkata, hati-hatilah balik nih, jalan salah pilih jalan lagi. Bagi tuan-tuan yang ingin mencuba hantar keluarga ke sini dengan teknik ala pondok, ada pengajian kitab dan sebagainya, boleh menghubungi Tuan Haji Zin bin Bakar, 09-7197507.

Pusat rawatan ini mendapat pengiktirafan oleh AADK.

10 comments:

  1. Assalamualaikum W.M.T

    Saya Ridzuan, boleh saya tahu Pusat rawatan dadah tradisional Pondok Darul Hanan ni kat mana, macam mana cara nak hubungi, kalau boleh bagi nombor telefon. Maklumat berkaitan Pusat ini bolehlah emailkan kepada saya duan_53@yahoo.com,my

    ReplyDelete
  2. Untuk makluman semua yang bertanya, ramai jugak yang ingin tahu tempat ini.Saya minta anda berhubung dengan AADK Kota Bharu. Pusat Rawatan ini dibawah pantauan AADK. Pihak AADK ada nombor telefonnya.

    ReplyDelete
  3. 1000 KALI LEBIH TERUK DARI PENJARA.TANPA ILMU,TANPA RAWATAN TANPA APA APA PUN...MELAINKAN HANYA DIKURUNG DIDALAM BILIK YG SANGAT SANGT KOTOR.TAK UBAH SPT BERUK DIDALAM ZOO,CUKUP MASA BAGI MAKAN.TEMPAT INI HANYA TAHU CARI KEUNTUNGAN

    ReplyDelete
  4. 1000 KALI LEBIH TERUK DARI PENJARA,,

    ReplyDelete
  5. 1000kali lebih teruk dari penjara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jipah...aku ni duan..hantar email katku...matduan80@gmail.com

      Delete
  6. Kpd kawan baik saya,(huzaifah)..tolong hubungi saya,(duan)...di...0148092882,bila keluar...

    ReplyDelete
  7. Kpd kawan baik saya,(huzaifah)..tolong hubungi saya,(duan)..di...0148092882

    ReplyDelete
  8. betul kata anonymous

    ReplyDelete
  9. Tempat nak cari keuntungan....kepada ayah haji dan keluarganya moga2 kena di laknat tuhan...kepada yg ingin menghantar anak mereka pilih lah tempat lain....ayah haji tak ubah seperti manusia bertopengkan iblis laknatulah...

    ReplyDelete

Blog Archive

Anda ada Blog?

Saya menawarkan kepada anda memiliki blog seperti ini, saya akan bangunkan untuk anda dan serahkan untuk anda guna. Kos terendah RM49.90 sahaja.

Curahkan tulisan anda, karya anda di blog untuk dinikmati generasi selepas anda.

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Buku-buku Kami

Hipnosis



Metafizik

Rahsia di Sebalik Cap Jari


Buku Appsheet Siri 1


48 Rumus Excel

Rahsia Slaid Presentation Memukau






Life is Learning

Siap Maju

Siap Maju
noorhisham