Tamu






widgets

Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Soalan-soalan seputar FingerPrint Analyst

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzah

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Bantuan Musim Covid

Buletin 1, 4.4
Motivasi 1, 4.4
Motivasi 2 ,6.4
Buletin 2
Soal Selidik COvid
Hubungi Murid. 19.4
Mengisi epkm, 21.4
Buletin 3, 26.4
Hub Parent, 27.4
19.5 Mesy SPada
Tuesday, April 13, 2010
"Setiap anak Adam itu dilahirkan dalam keadaan putih bersih, maka ibu dan bapanyalah yang menjadikan akhlaknya (seperti) Yahudi, Nasrani atau Majusi". Hadis Nabi.

Ketika menunggu giliran dipanggil semasa berada di depan kaunter Hospital Serdang tadi, saya sempat mencuri beberapa keping foto untuk subjek posting petang ini.

Belum pernah saya lihat, mungkin tuan-tuan sering melihatnya, anak-anak perempuan kecil berpakaian seperti di atas. Seluar pendek diparas lutut, malah berlubang-lubang lagi, di sesuaikan dengan kasut tumit tinggi.

Mungkin mak ayag budak itu tidak tahu akan hadis di atas, pelaksanaan hukum syariat agama adalah menyeluruh, meliputi pakaian, dan bermula... semenjak dini.

Di dalam Quran Tuhan berfirman, "Wahai Nabi, katakan kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuan mu dan seluruh wanita (perempuan) mukmin, hendaklah mereka melabuhkan tudung mereka hingga ke paras dada. Demikian itu adalah lebih baik bagi kamu dan kamu tidak akan diganggu ..."

Demikianlah ayat Al-Quran turut berpesan bab pakaian. Alasan anak masih kecil tidak dapat diterima agama.

Pakaian yang anak kita pakai, adalah melepasi tapisan syarikat sirim sendirian berhad. Pemegang syarikat itu adalah kita sendiri selaku mak ayah.

Dari itu wahai ibu-ibu semua, berhati-hatilah didalam memilih pakaian. Kalau boleh biarlah dari usia dini kita mendidiknya..

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Anda ada Blog?

Saya menawarkan kepada anda memiliki blog seperti ini, saya akan bangunkan untuk anda dan serahkan untuk anda guna. Kos terendah RM49.90 sahaja.

Curahkan tulisan anda, karya anda di blog untuk dinikmati generasi selepas anda.

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Buku-buku Kami

Hipnosis



Metafizik

Rahsia di Sebalik Cap Jari


Buku Appsheet Siri 1


48 Rumus Excel

Rahsia Slaid Presentation Memukau






Life is Learning

Siap Maju

Siap Maju
noorhisham