Monday, April 12, 2010

Satu Masa Untuk Tuhan

Tuan-tuan,

Dalam hidup ini, mau tak anda pasti akan pergi jua suatu masa nanti. Dalam sibuk atau lapang, susah atau senang, sakit atau sihat, panggilan itu pasti akan datang menjemput anda pulang.

Justeru, bersedialah untuk menghadapinya...

Dalam kesibukan sehari-hari dengan dunia anda, anda perlu ada masa untuk Tuhan, untuk diri anda sendiri (sebenarnya) berdepan denganNya, dikala tiada yang boleh menolong anda, disaat anda sangat-sangat membutuhkan pertolongan...

Manusia yang menyedari..bahawa hidupnya akan menemui tempo expire-nya, akan membuat persiapan untuk pulang, kerna di sini, bukan tempat kita, dan disini bukan rumah kita yang abadi...

Bergembiralah

Bak lirik sebuah lagu nasyid ...."disini bukan tempat tinggal kita, disini hanya sebentar tidak kekal". Bergembiralah, kerana kematian akan datang menemui anda... dan dia akan menghapuskan segala kesusahan anda di dunia ini. Dia akan menamatkan segala penderitaan anda.. dan bersedialah..untuk menikmati indahnya hidup di alam sana..

Seorang sufi, pernah mengatakan, jikalau ada jual mati dikedai, nescaya aku akan membelinya, lihatlah, betapa rindu dan asyiknya orang-orang Tuhan ini untuk menemuiNya.
 

No comments:

Post a Comment