Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Motivasi Ke2 Musim Covid

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzha

Blog Archive

Monday, April 19, 2010

Berhubung masalah yang dihadapi oleh keluarga Puvanisvary, atas nama sekolah kami menghantar surat kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat Daerah Hulu Langat, dan pada hari yang sama, kami s.k (salinan kepada) kan surat tersebut kepada JKM Pusat. Didalam surat untuk itu tercatat, jika tuan ingin berurusan, hubungilah En.Noorhisham di nombor telefon sebagai mana tertera.

Malangnya, hingga hari ini, saya belum menerima apa-apa respon dari mereka. At Least mengatakan surat itu sudah diterima dan sedang diproses atau sudah di ambil tindakan. Apakah surat itu tidak sampai? Ini adalah kes yang kedua kami melihat JKM cukup lambat. Tahun lepas 1 kes. Berhari-hari seorang ibu menunggu pihak JKM di hospital untuk datang membuat temuramah, sampai ibu tersebut dah naik malas menunggu. Ye lah, apa tidaknya, berhari-hari, sedang janji nak datang. Apa masalah? Tak cukup pekerja? Bebanan Kerja terlalu banyak? Atau Apa?

Sebaliknya, pihak Bersamamu TV3, telah pun menghubungi saya dan telah datang berjumpa dengan wakil pihak sekolah. Walau bagaimanapun, kes Puva tidak dapat di ketengahkan ke TV3. Ini berkaitan keluarga PUva tidak cukup layak untuk masuk ke sana, lantaran ada banyak faktor yang perlu diambil kira.

Terima Kasih TV3 kerana memberi respon. Kami cukup berpuas hati.

Pihak Adun Bangi pula sebenarnya telah memberi bantuan kepada keluarga ini, sememangnya kami tidak tahu. Terima kasih juga, sekurangnya ada respon walaupun saya tidak mengenali siapa yang memberi jawapannya. Sebenarnya bukan payah pun nak memberikan respon. Tetapi... itu lah masalahnya...

1 comment:

Link

Tempahan Buku Klik

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Kaunselor Anda

Kaunselor Anda