Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

Motivasi Ke2 Musim Covid

Admin Blog

Admin Blog
Noorhisham Hamzha

Blog Archive

Friday, July 23, 2010

Al-Quran itu Nur, cahaya yang menerangi hati manusia yang malap, gelap dan kurang cahaya. Cahaya dihati akan bersinar hingga ke wajah. Hati yang gelap, akan terselah kegelapan diwajahnya. Oleh itu, jagalah wajah anda, dengan selalu berwuduk dan berzikir, hindari maksiat, dosa.... kerana itu semua, bakal menggelapkan hati anda.

Hati yang gelap, jauh dari Allah, bilamana jauh dari ALLAH, dosa pun tak takut untuk dibuat, siksa kubur tak digeruni, api neraka tak dirasa menyiksa.Sebab hati jauh, gelap ...diselaputi lapisan-lapisan ozon dosa yang bertimbun.

Sabda Nabi, bilamana "Seorang anak Adam berbuat dosa, satu titik hitam di tanda dihatinya, 2 dosa 2 titik hitam, hingga akhirnya hatinya penuh titik-titik hitam". Akhirnya, dia lupa Allah, lupa mati, lupa siksa kubur dan azab neraka.

0 comments:

Post a Comment

Link

Tempahan Buku Klik

Search This Blog

Link Crosword

Klik

noTA cROSWORD Klik

Chat

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Kaunselor Anda

Kaunselor Anda