Wednesday, September 15, 2010

Kisah Penagih Sebelum Hari Raya

Sebelum raya saya sempat bertemu seorang penagih yang dalam keadaannya kakinya kudung sebelah. Lantaran kesukaran yang dihadapinya, duduk diatas sebuah kerusi roda, penulis mencari kesempatan untuk mendapat kisah lanjutnya.

Sebelumnya, kaki dia normal, bekerja sebagai penjaga pencawang TNB katanya, namun dia suka mengambil dadah, pil-pil domicom dan beberapa jenis dadah lain yang dicampur. Dia akhirnya mengalami over dos akibat berlebihan dadah yang masuk ke tubuh nya melalui cara suntikan. Walaupun begitu, dia dan kawannya masih menunggang motosikal dalam keadaan high. Ketika dia membonceng motosikal, rakannya yang memandu telah melanggar sebuah lori. Malang nasib kawannya, mati ditempat kejadian, sementara dia dibawa ke hospital Klang, kemudian dipindah ke Hospital Universiti, akhirnya kakinya terpaksa dipotong.

Pulang ke rumah,akibat tekanan yang dihadapi, pun dia masih mencari dadah untuk mengatasi tekanan. Disaat itulah, polis telah menangkapnya dan dia akhirnya berada di salah sebuah pusat serenti dalam keadaan cacat. Penulis bertanya, susah tak kalau dah jadi macam ni? Saja je Tanya, memang susah la encik katanya, nak ke tandas susah, nak berdiri payah. Tunggu kisah penagih selepas raya.

Terima Kasih kerana membaca
 

No comments:

Post a Comment