Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

JOM BELAJAR BERGURU

SELALUNYA MEMBACA DAN BELAJAR, JAUH BEZA, MEMBACA HANYA MENATAP, ADAPUN BELAJAR, KITA MENATAP, MENDENGAR DAN MELIHAT, DAYA INGATAN AKAN MENI...

Admin Blog

Admin Blog
Norish

Blog Archive

Tuesday, September 14, 2010
Lebaran ini penulis mengambil kesempatan untuk bergambar dengan sanak saudara. Berikut adalah beberapa keping foto yang menjadi kenangan lebaran ini. Nikon D90 memang menceriakan suasana.


Pak Su yang membantu saya sebelum ke Aceh kisah lanjut dalam biodataku..sekarang Pak Su sudah tidak dapat berjalan jauh, kerana matanya disahkan ada sejenis penyakit...ketarak..

Al-Hafiz Al-Ustaz Haswadi yang melorongkan saya ke Selayang Pandang 1998..

2 orang buah hati..Syaza dan Syazwiena

Di rumah nenek saudara (baju biru,tudung putih)...hanya inilah satu-satunya nenek saudara sebelah ibu yang tinggal, adik bongsu kepada arwah nenek saya.

Inilah deretan sepupu saya, ummi nya bertudung putih duduk didepan..


(Baju Kuning) Al-Hafiz Ustaz Nazaruddin yang pernah memberi laluan saya bekhidmat di PERMATA..

Masih lagi bersama sepupu...dan bapa saudara

Inilah rumah kelahiran ku..
Kampung Kubang Tuman dimana jasad ini dilahirkan 34 tahun yang lalu

Guru Besar sekolah rendah dahulu, (SK Padang Garong,Komp.Sekolah2) Cikgu Mat..Alhamdulillah, masih sempat ke rumah mantan guru sekolah rendah dahulu, walaupun beliau tidak pernah mengajar saya, tetapi namanya masih dalam ingatan, dan beliau kini sudah mencecah 80 tahun, katanya banyak memori dah terlupa..beliau sebenarnya berasal di Salor, pernah menjadi guru di Sk Padang Garong 30 tahun, sebelum pencen, dilantik menjadi Guru Besar di situ, selepas beliau pergi, Cikgu Amri datang mengantikan tempatnya.

0 comments:

Post a Comment

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.