Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

LOGO

 

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Monday, January 24, 2011
Entah apa sudah jadi dengan si dia ini. Jamaah yang berada di sisinya menjeling beberapa kali ke arah kakinya. Apakah ini kerana kesuntukan masa, atau darurat atau memang dia faham solat boleh memakai seluar pendek.

Apa pun dia masih nak solat. Waktu dia berdiri, nampaklah sedikit kepala lututnya, apalagi waktu sujud, saya nampak jelas lututnya..

Alamak..janganlah begini dengan tuhan. Rapikan lah dulu, yang kedua sentiasa bersedia dengan pakaian solat bila keluar rumah. Lelaki kena adalah kopiah kalau boleh.

Perempuan pula jangan sampai tidak ada kain telekung dalam kereta. Tau sendirilah telekung yang ada di surau, busyuk, hitam, entah apa-apa lagi. Sanggupkah bertemu tuhan dengan pakaian kotor. Sedang kan kalau ke Mid Valley saja pun, kita pakai cantik-cantik... Fikir fikirkan lah.

1 comment:

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive