Edidik

Edidik

Inspirasi Nurani

Mensyukuri hari ini, mengikhlaskan apa yang telah berlaku.

Featured post

Versi 14

 

Blog Archive

Sunday, January 16, 2011
Bookmark and ShareKUALA TERENGGANU - Seorang duda anak dua tidak pernah mengambil iktibar dan serik walaupun pernah menjalani hukuman penjara selama 34 tahun enam bulan serta 16 sebatan atas kesalahan dadah dan khalwat sejak 1982.

Khamis lalu mungkin menjadi hari terakhir buat lelaki berusia 55 tahun itu untuk menikmati erti kebebasan apabila hayatnya mungkin berakhir di tali gantung selepas ditahan bersama 19 botol heroin seberat 96.95 gram bernilai RM30,000.

Suspek yang berasal dari Kuala Besut, Besut itu ditahan mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.

Ketika serbuan pada pukul 6 petang di tempat letak kereta depan Masjid Tengku Tengah Zaharah, Kuala Ibai dekat sini, suspek dipercayai sedang menunggu pelanggan untuk menjual dadah tersebut dengan menaiki sebuah kereta Honda Accord miliknya.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik negeri, Supritendan Roslan Abd. Wahid berkata, pemeriksaan menjumpai sembilan botol heroin berada dalam poket seluar manakala bakinya ditemui di dalam kereta.

Katanya, selain itu, polis turut merampas wang berjumlah RM3,100 yang dipercayai diperoleh hasil daripada penjualan dadah.

"Suspek baru dibebaskan dari Penjara Marang pada penghujung bulan Jun tahun lalu dan terus aktif melakukan jenayah sama. Dia juga merupakan seorang penagih heroin dan mula bergiat sejak 1977," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Menurut beliau, pada 1982 suspek telah dipenjara selama 20 tahun dan 6 sebatan atas kesalahan memiliki dadah.

"Dia terus meringkuk dalam penjara selama 10 tahun dan 10 sebatan selepas ditangkap atas kesalahan memiliki dadah 16 tahun kemudian," kata beliau.

Roslan memberitahu, pada 2007, suspek sekali lagi menjalani hukuman penjara selama empat tahun juga atas kesalahan melibatkan dadah sebelum ditambah enam bulan lagi atas kesalahan khalwat.

Kata Roslan, soal siasat mendapati suspek yang direman sehingga Khamis ini mendapatkan bekalan dadah dari negara jiran sejak Julai tahun lalu dan mengedar di Kuala Besut dan di sini. Sumber : KOSMO

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Reminder

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.
=============
26-6 Mesy HEM
29-6
1. Mesyu Koko Kali 3
2. Hub Shamen, Beri Link Psikometrik
==================

Promosi untuk 30 orang, Emel baru dengan Drive Unlimited, Hanya RM45 sahaja.

namaanda@mail.gurukreatif.net
atau
namaanda@gurukreatif.net

Ibrah Dari Al-Quran

Al Baqarah : 72
Hendaknya seorang pencari ilmu lebih memerhatikan kandungan makna di sebalik kisah, bukan kepada para pelaku kisah

Mutiara Kata

Mutiara Kata

Nukilan Nurani

Nukilan 3


Manfaatkan persamaan dan
uruskan perbezaan
Akan terhasillah keserasian dan keindahan

Setiap kesulitan tetap akan muncul kemudahan.
Sabar menerbitkan keindahan
Kelapangan akan datang setelah kesusahan.
3@2016


Followers