Friday, February 4, 2011

Dimanakah Kebahagiaan Sejati?

Ke sana sini sibuk setiap hari, pagi petang siang malam masih mencari, ya, apakah yang dicari-cari oleh seluruh manusia?

Oo...rupanya kebahgiaan yang dicari. dan adanya manusia yang berpendapat dengan bersendirian itu akan hadir nya bahagia, maka dia pun bersendirian dalam dunianya, namun ada sebaliknya manusia yang bertentangan idea, katanya berkahwin itu mendatangkan bahagia, maka berusahalah dia untuk menikah, sampai ke Siam dibawa lari, semata untuk bernikah... Bahagia ada disana.

Ada yang meletakkan kebahagiaan itu pada cahaya mata, diusahanyalah untuk mendapat cahaya mata, walau beribu wang berhabis. Sampai ada yang berhenti kerja, biar gaji beribu, semata untuk membesarkan anak yang satu. Kerana bahagia ada disitu.

Ops.. tak lama kemudian, katanya tiada bahagia dalam pernikahan, hari-hari yang ada hanya perbalahan, maka berusahalah manusia itu bercerai sampai berai, semata-mata inginkan bahagia. Biarpun anak hidup melarat, biarpun apa bahasa orang kepadanya, yang penting dia bahagia. Apa mau jadi pada anak? Terserah...

"Lalu..dimanakah kebahagiaan yang sejati itu? ".
"Lalu..dimanakah kebahagiaan yang sejati itu? ".

..clr..
 

No comments:

Post a Comment