Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Sunday, February 13, 2011
Atas jemputan sahabat karib saya di Pekan, Pahang, semalam saya selesai memberikan satu slot ceramah 2 jam kepada pengawas-pengawas sekolah SK Ubai.

Akhirnya sampai jua ke SK Ubai


Salah satu aktiviti yang dijalankan untuk meng eratkan hubungan sesama pengawas


Anda... bukan pelakon yang saya cari...ini lah salah satu permainan untuk menunjukkan seseorang pemimpin akan mampu bertahan selagi dia tidak membuat kesalahan pada orang bawahannya
Ikrar seorang pengawas.. Program ini di akhiri dengan pembacaan ikrar yang diketuai oleh Ketua Pengawas sekolah. Terima Kasih Ustaz Abu Hanafiah Ariffin dan juga barisan guru SK Ubai, juga buat Puan Zalaha, Guru Besar SK Ubai.

Di sekolah rendah, murid sebenarnya belajar bagaimana menjadi seorang pemimpin. Tugasan mereka tidaklah sampai boleh menjejaskan pelajaran mereka. Ramai pelajar yang cemerlang terdiri dari pengawas, ketua pengawas dan pelajar-pelajar yang sering keluar mengikuti program kokurikulum peringkat daerah.


Untuk rekod, Cikgu Noorhisham dan Ustaz Abu pernah belajar bersama-sama di 3 buah sekolah, pertama di SMU Darul Anuar, (2) SMU Tarbiah Mardhiah Panchor dan (3) IAIN Ar-Raniry Banda Aceh, Indonesia. Pernah masuk surat khabar ketika Aceh dilanda saat getir, sehingga pihak kedutaan turun dan memberikan plan operasi menyelamat mahasiswa di Aceh dengan feri, atau kapal terbang TUDM.

0 comments:

Post a Comment

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive