Edidik

Edidik

Tazkirah

Hidup Mesti Berkorban

Featured post

PANDUAN MENGISI DATA PSIKOMETRIK

1. BUKA WEB EPKM.MOE.GOV.MY 2. KLIK GURU KAUNSELING 3. PILIH TAHUN PERTAMA 4. TURUN KE BAWAH SEKALI, KLIK DOWNLOAD LAKUKAN UNTUK SEMUA TAHUN...

Admin Blog

Admin Blog
Manisah
Thursday, February 10, 2011
11 Feb 2011. BANGI. Bertuah, ya bertuah, SK Bangi menerima seorang guru dari Liverfool, Mr.Michael. Hari ini beliau datang untuk melihat invironment persekitaran Bangi. Saya membawanya melihat beberapa buah perkampungan dimana murid sekolah ini tinggal.


Antaranya, Kampung Bahagia, Sungai Buah, Desa Mahkota dan Taman Bangi Indah. Beliau akan datang ke sekolah ini setiap hari Khamis selama 2 tahun untuk membantu meningkatkan Bahasa Inggeris guru dan murid-murid di sini.

Salah sebuah rumah diperkampungan orang Asli. Beliau katanya suka melihat keadaan di sini yang tenang dan udara yang nyaman

Saya tunjukkan sebuah ini, dipintu tadi ada seorang murid darjah 6, tidak ke sekolah hari ini, apabila saya datang, abangnya keluar, mendekati kami, apabila saya keluarkan kamera terus hilang "zaap" kedua-dua beradik tadi.

Kenapa tak sekolah? Motor pancit cikgu, sambil menunjukkan motornya di belakang. Murid kematian ibunya 3 tahun yang lalu, saya berbincang dengan Mr.Michael macam mana nak bantu, Mr.Michael terus menulis sebuah idea, macam mana nak bantu mereka yang suka main motor, tetapi tidak mahu atau malas ke sekolah.

5 comments:

  1. Jd cikgu betul ke tu utk tempoh lama? Ke sekejap shj? Bagus tu, boleh tgk cara derang bekerja, pendekatan mungkin berlainan.

    ReplyDelete
  2. Bagus ni, cikgu ni akan mengajar lama ke atau sekejap shj?

    ReplyDelete
  3. tak lama jugak.. hanya 2 tahun sahaja, itu pun hanya setiap hari khamis sahaja

    ReplyDelete

Search This Blog

Renungan

Hikmah Penularan virus koronavirus

Wahai Diri

Wahai Diriku, aku sayang pada diriku sendiri, Aku melihat diriku yang ceria itu, aku melihat diriku yang bahagia itu, itulah diriku yang sesungguhnya.

Ke manakah aku selama ini, aku ingin kembali,

Wahai Diriku, hal-hal yang tidak penting, tidak boleh mengganggu aku, hal-hal yang tidak berguna, aku letakkan aku lepaskan,

agar tenang hidupku
agar sihat badanku
agar lapang hidupku

Ya Tuhan, pandu hambaMu menjadi manusia cemerlang dunia, cemerlang akhirat

Ujian dalam hidup hadir untuk membuktikan cinta kita padaNya. Apakah hati masih cintakan dunia yang fana, atau akhirat yang kekal abadi. Oh Tuhan, bantu hambaMu untuk mendapat CINTA Mu yang Agung dan Abadie.

Blog Archive